Distribuere dokumenter fra prosjekt via epost

Det er flere alternativer for hvordan man kan distribuere dokumenter i et prosjekt via epost

Alternativ 1

  1. Merk et eller flere dokumenter
  2. Velg menyen «Filer»
  3. «Vis valgt(e) for print»
  4. Åpne pdf-en
  5. Velg Fil/Send fil
  6. Velg den e-postkontoen som du skal sende fra
  7. Klikk «Fortsett» og e-postprogrammet åpnes
  8. Fyll inn mottaker, emnefelt og innhold
  9. Send e-post

Alternativ 2

  1. Merk et eller flere dokumenter
  2. Velg menyen «Filer»
  3. Velg «Last ned valgt(e)»
  4. Velg «Lagre som» fra menyen som kommer opp nederst i skjermbildet
  5. Navngi filen slik du ønsker og lagre den i aktuell mappe
  6. Åpne e-postprogrammet, legg fila med som vedlegg og send

Alternativ 3

  1. Merk et eller flere dokumenter
  2. Velg menyen «Filer»
  3. Velg «Del»
  4. Legg inn navn på en eller flere personer ved å begynne å skrive i feltet
  5. Legg eventuelt inn en kommentar
  6. Husk å endre til «Kan vise». Da får mottakeren kun lesetilgang.
  7. Klikk på «Del»
  8. Nå mottar brukeren en e-post med en link til dokumentet
  9. Mottaker åpner e-posten, klikker på linken og må muligens legge inn påloggingsinfo før dokumentet åpnes.
NB! Mottaker må være prosjektdeltaker fra før