Prosjektinnstillinger

Her registreres prosjektopplysninger. De bør fylles ut da informasjon her flettes inn i ulike rapporter, samt at det kan benyttes som referanseprosjekt i ulike sammenhenger (se video).

Merk at topptekst i eksisterende dokumenter ikke flettes automatisk ved endring av prosjektnavn og prosjektnummer. Benytt flettefunksjon i det enkelte bibliotek for å få oppdatert topptekst i dokumentene.

  1. Oppdater informasjon
    1. Gjør nødvendige endringer eller legg inn ny informasjon, klikk «Lagre» for å lagre endringene.
    2. Rapporteringsnivå angir hvor mye som skal fylles ut i en uønsket hendelse (UH). «Avansert» dekker bl.a. kravet til Statens Vegvesen. Bør ikke endres, men benytte det som er satt i firmaprofilen.
    3. Eiendom/byggested flettes inn i byggblanketter. Gateadresse er et krav i mannskapslister.
    4. Involverte parter (Ansvarlig søker og tiltakshaver) flettes inn i byggblanketter.
    5. Prosjektopplysningene kan skrives ut vha utskriftsknappen nederst på siden.

  2. Angi prosjektområde
    Benyttes for å definere et prosjektområde grafisk på kart.
    1. Zoom inn til det området prosjektet omfatter.
    2. Klikk på tegneverktøyet.
    3. Tegn et polygon som angir prosjektområdet.
    4. Trykk på «Esc»-knappen når du har markert prosjektområdet.
    5. Trykk på «Lagre»-knappen nederst på siden

      screenshot


  3. Slett prosjektområde
    1. Klikk på «Viskelæret».
    2. Klikk så inne i polygonet og det slettes.

      screenshot


  4. Involverte parter
    Benyttes for å legge inn involverte parter i prosjektet.
    1. Klikk på «+ LEGG TIL INVOLVERT PART»
    2. Fyll ut informasjonen
      • Ansvarlig søker og tiltakshaver flettes inn i aktuelle byggblanketter
    3. Klikk «Lagre» når du er ferdig