Innlogging og lagring av innloggingsinformasjon

For å hindre at du ofte må logge inn i systemet på nytt (enten ved innlogging til selve nettsiden eller ved åpning av Office-filer) kan du prøve å lagre innloggingsinformasjonen din samt velge automatisk innlogging (både på web, og i Office)

  1. Ved innlogging i systemet, både ved innlogging på nettsiden og ved eventuelle innlogginger i Word/Excel o.l: Huk av "Logg meg på automatisk"

  2. Hvis innloggingsinformasjonen din ikke allerede er lagret for nettleseren din, vil en boks dukke opp enten nederst (Internet Explorer) eller øverst i vinduet. Her vil du få spørsmål om du vil lagre/huske passordet ditt for denne nettleseren. Velg "Ja" her.

  3. Den lagrede innloggingsinformasjonen vil du kunne se forskjellige steder ut fra hvilken nettleser du lagret det i. For Internet Explorer vil du kunne se det i Kontrollpanel:

    Imens Chrome, FireFox, Opera etc vil lagre denne informasjonen i sine egne nettleserinnstillinger. Fra disse stedene kan du også fjerne informasjonen dersom det er nødvendig.