Opprett prosjekt

  1. Naviger deg inn på bedriftens hovedside.

    Vis/skjul hjelp til å finne Bedriftens hovedside

  2. Velg «Prosjekter» fra listen til venstre på siden (under bedriftens logo).
  3. Trykk på teksten «nytt prosjekt», øverst i det midtre området på siden.
    Hvis du ikke ser teksten «nytt prosjekt» betyr det at du ikke har skrivetilgang i systemet. Om dette er en feil, kontakt den som er KS ansvarlig i din bedrift og forklar situasjonen.

    Vis/skjul oversikt over tilgangsrettigheter for bedrift

  4. Fyll inn informasjon i de påkrevde feltene.
    • Kun felter markert med stjerne (*) er påkrevd.
    • For feltet «Tiltakshaver» får du en nedtrekksliste hvor du kan velge mellom registrerte tiltakshavere. For veiledning i hvordan man registrerer en ny tiltakshaver, se hjelpepunktet «Legg til tiltakshaver».
    • I feltet «kopier fra tidligere prosjekt» avgjør du om du vil kopiere dokumenter og sjekklister, slik de er tilpasset for et tidligere prosjekt. Dette feltet gir deg en nedtrekksliste over alle bedriftens prosjekter, og du velger det prosjektet du ønsker å kopiere fra. Hvis du har kopiert fra et prosjekt, vil det nye prosjektet få dem samme kvalitetsplanen som prosjektet du kopierte fra. Obs: Det tar minst 5 minutter etter dokumentene er kopiert inn til de har ferdig flettet header med riktig prosjektinformasjon, ikke åpne dem før denne tiden har gått.
  5. Trykk på knappen «Lagre».
  6. Du har nå opprettet et nytt prosjekt*, og vil bli tatt tilbake til listen over prosjekter for din bedrift.
  7. Du er nå prosjektansvarlig for dette prosjektet.
    Klikk her for veiledning i hvordan man importerer dokumenter og sjekklister til prosjektet.

*Det tar litt tid for systemet å opprette det nye prosjektet. Mens systemet jobber vil du i prosjektlisten se at prosjektets tittel er byttet ut med en grønn indikator som forteller at systemet jobber. Når systemet er ferdig med å opprette prosjektet kan du trykke på tittelen til prosjektet for å komme til prosjektsidene.